Tuesday 12 May 2015

Aku dan novel(pengenalan)

Assalamualaikum....


Teringin nak buat review sendiri mengenai buku novel yang aku dah baca. Ya.. Aku minat sangat baca buku lagi-lagi novel.Dari masa tu aku darjah 5 atau 6 gitu. Masa tu kawan aku yang paling aku rindui bagi pinjam kat aku pasal pa aku tak ingat.Lepas tu, novel Melayu bertajuk Egois. yang ni paling aku rindu nak refresh balik..Sebab jalan ceritanya banyak yang aku dah lupa.Walaupun bukanlah semua jenis buku novel tapi banyak jugalah novel yang dah kubaca sampai save dalam otak..hahaha...tipu kalau semua novel aku ingat jalan ceritanya tapi sebahagian laa yang aku ingat.Aku bukan jenis menghafal cerita tapi menghayatinya..ye ah sebab banyak novel berunsurkan cinta cintun sakit hati..hahaha..Bohsanlah,awak...mak aku pening dengan keminatan aku terhadap novel sebab aku telah mengabaikan buku teks pelajaran..hahaha.(gelak lagi).tak dalahh mengabaikan pelajaran tapi kalau dah berhari-hari mengadap novel sampai semua kerja terabai mana tak kena marah..tapi it's ok sebab sekarang ni aku baca bila masa lapang dan alert dengan persekitaran.tak dalah marahkan novel gara-gara isu kerja tak siap.gituu.

Huh...tak ke pelik kalau minat aku terhadap novel telah berjangkit kepada mak aku..hehehe..Yelah punya banyak novel aku yang aku simpan mesti mak dalam kepelikan apa yang seronok sangat pasal novel tu.Sampaikan mak long iaitu kakak mak aku pun sekali baca novel.Aigoo.. pening kepalaaa maa..ahhaha..At last, baca juga novelku..Pendapat mak aku...hmmmmm...dirahsiakan..hehehe..

Satu hal yang terperinci sekali ialah aku minat kepada novel Melayu daripada novel Inggeris.Entah.Aku sendiri tidak mengerti kenapa kurang minat kepada novel Inggeris.Novel Inggeris yang aku gemar ialah

"Mr Midnight". 
Kisah seram yang tak dapat diungkapkan.Merungkaikan setiap jalan penyelesaian yang penuh misteri dan ada kisah disebaliknya.Jalan ceritanya difahami sebab tulisan daripada Singapura.Tak silap lahh.Nantilah aku tunjuk gambar buku Mr Midnight,okay..:)

Setakat ni sajalah aku berhenti di sini...Lain waktu kita cerita...Aku dan novel..
stay tuned...


From,
Fasyaahin






No comments:

Post a Comment