Tuesday 23 April 2013

hmm..sedihlaa..

Assalamulaikum..




senyum....:)   kan manis gitu..

   Kawa n:Hmmm...awak,kenapa awak sedih ni?
   Saya    :Saya sedih laa awak sebab.. 

       Pada bulan 5 ini,UiTM akan mengadakan sidang konvokesyen bagi semua bekas pelajar yang telah tamat dalam pengajian diploma,sarjana muda dan lain2 pada semester lepas a.ka.tahun lepas.Sayalah antara bekas pelajar tersenarai dalam persidangan tersebut dan paling seronok ialah dapat berkonvo di UiTM Arau,tempat saya belajar.Tapi kan kali ni memang saya terlalu sedih (stay cool,beb) sebab saya tak dapat menghadirinya walaupun ini event paling manis wat saya.Awak tau sebabnya ialah :

  1. Saya ada kelas dan minggu seterusnya saya akan menghadapi peperiksaan akhir sem ni.Jadi,waktu lah nak sibukkan diri untuk ulang kaji..
  2. Jarak dari rumah saya ke UiTM agak jauh
  3. Tambahan pula,hari tu adik2 sekolah dan ayah pula kerja kalau mak je ikut sapa nak tgk2kan adik
  4.  Lu pikirlaaa sendiri...

Nampak macam beralasan,kann tapi itulah keadaan saya sekarang ni.Dilema dan ditimbang akhirnya saya sendiri buat keputusan yang berat untuk diputuskan.Tak pa lah...saya akan tumpukan seluruh perhatian pada stadi kat tempat belajar baru ni.


Kawan:Tak palah,Farahin.awak fokus je pada stadi sebab stadi itu kan penting..
Saya    :Itu lah mak dan ayah pun cakap gitu...as long hope i can grade this level excellent..Aamiin..

Apa pun terjadi keep calm...okey saya tenang....saya tenang..fuhh...


*hehe...ayat tak boleh blah..tapi dialog di atas memang realiti antara saya dan kawan saya tapi diedit sendiri.
ok,jumpa lagi.....wassalam..
                                                

  

No comments:

Post a Comment