Tuesday 16 April 2013

Campur aduk di tempat baru


Assalamualaikum..

Wah dah masuk bulan 4 ye...

Sejak beberapa bulan menyepi ni almaklumlah dah tak da keje nak melekat kat blog ni..sebab saya sorang je yang baca..isk isk..tapi tak pa cerita saya kan.

Sejak tamat diploma yang dah lama berlalu dengan keputusan yang agak banggalah bagi diriku walau tak segempak orang lain..Syukur sangat sebab dah habis diploma tapi sedih pula sebab zaman diploma kot memang tak boleh blah laa..Teringat sesangat dan rasa ada sesal sebab tak pulun betul-betul.Kawan-kawan saya banyak tenangkan hati dan saya sedar walau apa pun hidup kena teruskan juga.Peluang sentiasa ada..ALLAH maha kuasa..

Pada 18/3..saya telah mendaftarkan diri di sebuah universiti swasta yang terkemuka di Malaysia ni sebagai pelajar ijazah sarjana muda.Selalu kalu bagitau asal usul tempat belajar diploma ni orang pasti akan tanya "asal sambung degree kat sini?"Ayat soal mesti nak tau  tapi sendiri tersentap kot.hehe..relax deerr..Pandai-pandailah saya menjawab,ye dak..Dah tak kisah..Tapi memang pengalaman bila sekarang ni dah masuk 4 minggu je berada di tempat belajar baru dan subjek yang simple.So far kat sini memang saya rasa senang dan selesa walaupun da macam tak kena..biasalah berada di tempat baru.Tapi,memang tak dapat dilupakan bila dapat juga bertemu dengan kawan baik saya iaitu Fatin Nabihah dan Rasyidah..:)

Sekarang ni saya dan Fatin Nabihah selalu dapat jumpa sebab kami satu apartment tapi tingkat lain laa..Apa pun lepak la juga kat kedai makan tak pun kat Tesco..heheh...Sekarang ni juga,saya dah da kawan baru,kawan bilik dan kawan serumah..bezanya adalah faktor umur.Saya paling tua laa!!..hehe..tak pe kan..

Saya betul-betul harap dapat capai keputusan paling baik dalam semester ni tambahan pula subjek yang saya ambil ni tak banyak.Tapi assessment yang diberi kena buat dengan bersungguh-sungguh..betul tak..:)
hmm....kuiz...mid term exam...presentation..project.....pulun jadi terbaek..:)

Wah..dah bercampur aduk semuanya...bahagia ko,farahin.Apa pun saya tak nak sedih-sedih dan stress...nanti kerja tak berjalan dengan betul..
                  

                                         ok,chow lu,assalamualaikum...;)

p/s:nak tau u mana? #UniversitI PilihaN#

No comments:

Post a Comment